Vincent Bakker is Head of Sales & Marketing bij Ballast Nedam Development (vanaf hier BND) en vanuit die rol nadrukkelijk betrokken bij de nieuwe partnership met Homestudios. Eerder dit jaar is de handtekening gezet onder een langjarige strategische samenwerking. De keuze van BND voor Homestudios is een belangrijke stap in het creëren van een echt thuis voor hun woningkopers.

Vincent: “Ik ben heel blij met de samenwerking met Homestudios. Wat we met elkaar gemeen hebben is dat we de verwachting van onze klanten willen overtreffen. Doordat we dat DNA met elkaar delen en onze krachten bundelen, hebben we veel vertrouwen in deze samenwerking.”

Waarom vinden jullie het creëren van een echt thuis belangrijk?
We zitten in een tijd waar de consument steeds meer verwacht. De beste service, veel keuzemogelijkheden en een zekere mate van luxe en beleving. Kijk maar eens om je heen naar hoe andere merken dat doen. Daar moeten wij ons naar verhouden. Dat wij dit voor onze kopers gelijk vanaf het begin kunnen faciliteren vinden wij echt belangrijk. Ik heb zelf onze woning verbouwd en verduurzaamd en dan merk je hoeveel erop je afkomt, laat staan hoe dit is bij een compleet nieuw huis. Als wij onze klanten daar optimaal bij kunnen helpen, met goede service en de beste showroom experience, bieden we veel meer dan alleen een nieuw huis. En dat levert voor zowel de woningkoper als ons veel waarde op.

Hoe deden jullie de kopersbegeleiding voor de samenwerking met Homestudios?
Dat was bij elk project anders geregeld en vaak lag de keuze voor invulling bij de betrokken ontwikkelaar. Er was nog te weinig standaard ingeregeld en eerlijk gezegd ook nog te weinig focus op de eindgebruikers. We lieten daar mooie kansen liggen. Daarom is de keuze gemaakt om klantbeleving een plek binnen Sales en Marketing te geven en dit binnen de ontwikkeltak ook een belangrijk onderdeel te laten zijn. Onze internationale moedermaatschappij had een duidelijke opdracht voor ons; wij willen dat de beste service provider ons daarbij gaat helpen. We hebben ons georiënteerd en gemerkt dat Homestudios hier de beste invulling aan geeft. De keuze was dus snel gemaakt.

En hoe zijn je ervaringen tot dusver?
Erg positief! Ik heb gemerkt dat het team van Homestudios heel goed weet wat de consument nodig heeft. Het niveau is hoog en ze weten hoe je per project net dat stukje extra aandacht geeft. De vragen die we krijgen, bijvoorbeeld over bepaalde keuzes, helpen ons om anders naar het project te kijken. Je gaat zelf de USP’s van het project beter zien doordat woonadvies je een spiegel voorhoudt en we leren daarmee gelijk hoe we het verhaal richting kopers nog beter kunnen vertellen. Alleen dat al is enorm waardevol. De combinatie van de experts en het ingerichte proces sluit naar mijn idee heel goed aan op wat de consument van ons verlangt. En het is goed dat duurzaamheid ook de nodige aandacht krijgt.